lördag 20 december 2008

Julmarknad

Då är man hemma igen efter en dag men barnen på Gröna Lunds julmarknad. Det va en trevlig dag trotts det tråkiga vädret, vi strosade runt på Grönan och körde på lite chokladhjul, lustiga huset och sköt gevär. Hur kul är det när man lyckas skjuta 49 poäng av 50 möjliga och vinna världens fulaste vikinga mössa. Man ser ju verkligen ut som en cool action hjälte, nej mer som en seriefigur...*leer*... Sen fick jag stryk av sonen i kulspruteskjutning det är ju skandal. Annars tyckte jag inte julmarknaden på Grönan va så värst mysig till skillnad mot Liseberg som jag va på förra året och den kan jag varmt rekommendera. Sen gav vi oss av in till stan å trampade runt vid Gallerian för att landa på ett kondis och klämma den där chokladen med vispgrädde, kanelbulle och en halv bakelse. Känner mig plättmätt fortfarande och det första jag såg när jag klev in i hallen va jumpa dojjorna som stod där rena och fina, man kan ju få dåligt samvete för mindre.
Tycker dagen va trivsam med barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar