fredag 19 december 2008

Ut på stan i morgon


I morgon ska jag ut på stan å strosa på julmarknad med mina barn. Det ska bli så mysigt och gå på något kondis i gamla stan å klämma en varm choklad med vispgrädde och en kanelbulle eller två.
Ska bli kul att kolla på alla mänskor som far runt hysteriskt, jagar julklappar och letar efter ett fint gammalt träd som man släpar in i vardagsrummet å hänger på det en massa lampor, är lika dumt som att släpa ut en fåtölj och tvn i skogen. Är det verkligen det som är en lugn och mysig jul? Vi dövar även vårt samvete och skänker lite pengar till någon organisation just till jul men resten av året är vi lite dåliga på just den biten tror jag. Är det inte läge att stanna upp och tänka till lite i den här hysteriska och materialistiska högtid? Kanske titta en bit utanför dörren på julafton och ge bort lite mer kärlek istället för ett hårt paket.
Ser fram mot morgondagen med mina barn.

Hej hopp å krama om någon å ha en bra lördag.

2 kommentarer:

  1. ge bort kärlek ???

    SvaraRadera
  2. Kärlek är väll något man ger bort men rätta mig om jag har fel?

    SvaraRadera