torsdag 18 december 2008

Snopet


När jag va inne på bränder så kom jag och tänka på en ganska snopen sak som hände när den gamla kvarnen i Vallentuna brann. Det va så att klockan va vid 04 på morgonen och alla va helt fokuserade på kvarnen som stod i ljusan låga. Bakom mig som va helt fokuserad på lågorna hör jag att någon säger att det ryker från brandbilen..... inget händer. Det tar ett tag till men samma sak igen fast lite mer intensivare den här gången. Inget händer nu heller för kvarnen håller på och rasa ihop så allas fokus är nu där. Sen går det ett tag till tills man hör igen, "fan brandbilen brinner" och jäklar vilken fart det blev. Jag fick klara och tydliga tillrop när jag rörde mig hem till sängen att "publicerar du det här så blir du duschad nästa gång". Hoppas det är preskriberat nu för det är ett tag sen ;-). Tydligen va det någon överhettning eftersom den stackars brandbilen fick jobba järnet med att släcka kvarnen. Vill bara höja hatten för grabbarna på Vallentuna brandstation och vi ska vara glada att ha dom runt hörnan för dom gör ett kanon jobb med mycket skit vi inte får/vill se.

1 kommentar: